تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

4.7
(3)

پس از تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری، کنکور ۱۴۰۴ سومین سالی است که کنکور با تغییرات جدید برگزار می شود. یکی از اصلی ترین و مهم ترین تغییرات این آزمون سرنوشت ساز، تاثیر معدل قطعی بر نتیجه کنکور داوطلبان می باشد. در این مطلب به توضیح صفر تا صد میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ می پردازیم، با ما همراه باشید.

میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

بر اساس آخرین مصاحبه مدیر کل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش آقای سلطانیان، میزان تاثیر معدل (سابقه تحصیلی) در کنکور ۱۴۰۴ برای گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی 60 درصد قطعی خواهد بود.
منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود و بر اساس مصاحبه ایشان، تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور ۱۴۰۴ به میزان 60 درصد از دروس اختصاصی و عمومی پایه های یازدهم و دوازدهم خواهد بود و برای کنکور ۱۴۰۵ نیز تاثیر معدل به میزان 60 درصد است اما بر اساس نمرات امتحانات نهایی خرداد ماه پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم.
ایشان علت این تغییر مهم و اساسی را کاهش میزان استرس دانش آموزان در کنکور سراسری و توجه بیشتر به یادگیری مفهومی و تسلط بر مباحث به شیوه تشریحی اظهار کرد.

ترمیم معدل کنکور برای کنکور ۱۴۰۴

داوطلبان کنکور سراسری، به دو گروه تقسیم می شوند:

گروه اول: داوطلبانی که سال دوازدهم هستند و همان سال هم در کنکور سراسری شرکت می کنند.
گروه دوم: داوطلبانی هستند که فارغ التحصیل شده اند و دیپلم نظام جدید و قدیم دارند.

از آنجایی که میزان تاثیر معدل و نمرات امتحانات نهایی (سوابق تحصیلی) تاثیر مستقیم و قطعی بر نتیجه کنکور داوطلبان دارد، داوطلبانی که در گروه اول هستند در خرداد ماه ۱۴۰۴ در امتحانات نهایی برای دریافت دیپلم شرکت می کنند اما گروه دوم که به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. کسانی دیپلم نظام جدید (۶-۳-۳) که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۹۸ به بعد دریافت کرده اند.
  2. کسانی که دیپلم نظام قدیم را دارند. (مدرک دپیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد دریافت کرده اند)

گروه اول در صورتی که نمرات آن ها پایین باشد باید در امتحانات ترمیم معدل ثبت نام کنند و گروه دوم برای داشتن نمرات بالا در ترمیم معدل شرکت کرده و دیپلم نظام جدید دریافت می کنند.

اما گروهی هستند که رشته دیپلم آن ها با رشته گروه آزمایشی آن ها تفاوت دارد، در این صورت باید اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی کنند و دیپلم جدید دریافت کنند.

شرایط ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴

  • به فارغ التحصیلان دوره متوسطه از سال ۸۴ به بعد و داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی از سال ۹۱ به بعد اجازه داده می‌شود تا در زمان مشخصی که به دانش آموزان اعلام خواهد شد در طرح ترمیم معدل شرکت کنند و معدل خود را بهبود ببخشند.
  • تاثیر معدل برای داوطلبان کنکور 1404 به صورت ۶۰ درصد قطعی اتفاق میفتد و به همین دلیل ترمیم معدل برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید که معدل پایینی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • پس از شرکت در آزمون ترمیم معدل اگر نمره کمتری از امتحانات نهایی کسب کنید همان نمره امتحانات نهایی برای شما اعمال می شود.

سخن پایانی در مورد ترمیم معدل

قوانین گفته شده در مورد ترمیم نمره و ایجاد سوابق تحصیلی بر اساس آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش و آموزش و پرورش کشور بوده و برای ترمیم نمره یازدهم هنوز بخشنامه ای منتشر و اعلام نشده است، به محض اطلاع رسانی این صفحه بروزرسانی می شود.

به این نوشته چه امتیازی می دهید؟

سپاس از وقتی که گذاشتید!

میانگین امتیازها 4.7 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز نظری ثبت نشده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *